Capturing Movement Decomposition to Support Learning and Teaching in Contemporary Dance
Our goal is to understand how dancers learn complex dance phrases. We ran three workshops where dancers learned dance fragments from videos. In workshop 1, we analyzed how dancers structure their learning strategies by decomposing movements. In workshop 2, we introduced MoveOn, a technology probe that lets dancers decompose video into short, repeatable clips to support their learning. This served as an effective analysis tool for identifying the changes in focus and understanding their decomposition and recomposition processes. In workshop 3, we compared the teacher's and dancers' decomposition strategies, and how dancers learn on their own compared to teacher-created decompositions. We found that they all ungroup and regroup dance fragments, but with different foci of attention, which suggests that teacher-imposed decomposition is more effective for introductory dance students, whereas personal decomposition is more suitable for expert dancers. We discuss the implications for designing technology to support analysis, learning and teaching of dance through movement decomposition.
私たちの目的は、ダンサーが複雑なダンスフレーズをどのようにして習得するかを理解すること]です。
3回のワークショップでは、ダンサーがビデオからダンスの断片を学習した。
ワークショップ1では、ダンサーがどのように動きを分解して学習戦略を構成しているかを分析した。
ワークショップ2では、ダンサーがビデオを短い繰り返し可能なクリップに分解して学習をサポートする技術プローブであるMoveOnを導入した。これは、フォーカスの変化を特定し、彼らの分解と再構成のプロセスを理解するための効果的な分析ツールとなりました。
ワークショップ3では、教師とダンサーの分解戦略を比較し、教師が作成した分解と比較して、ダンサーがどのように学習しているかを比較した。
その結果、いずれもダンスの断片をグループ化したり再グループ化したりするが、注意の焦点は異なることがわかり、ダンス入門者には教師による分解が効果的であるのに対し、上級者には個人による分解が適していることが示唆された。
動きの分解を通じたダンスの分析、学習、教育を支援するための技術を設計するための意味合いについて議論する。